zondag 5 mei 2024

Locatie:
 Marcuskerk, Jan Luykenlaan 92, Den Haag

Voorganger: Ds. Gooijer, Berkel en Rodenrijs

Bekijk/download hier de liturgie van de dienst.

Online kijken
De diensten die in de Marcuskerk gehouden worden, zijn online te volgen via Kerkomroep Marcuskerk (later terugkijken kan ook via deze link).

1ste collecte: Centrale Diaconie, Vakantieweken diaconale locaties
> Link voor betaling 1e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/giftdiaconie-marcuskerk

In Den Haag wonen volwassenen en kinderen die zelden de stad uitkomen en sommigen komen zelfs hun eigen wijk amper uit. Tijdens de vakantiekampen en vakantieactiviteiten vanuit locaties van Stek, strijken zij neer op mooie plaatsen in het land, begeleid door vrijwilligers en beroepskrachten. Ze doen met elkaar al die dingen die een vakantie zo leuk maken: samen lekker eten, spelen, kletsen en bezienswaardigheden bezoeken,. Maar vooral gaat het om genieten van de rust, van het even niet meer hoeven, van het even kunnen loslaten van hun stadsleven dat niet altijd over rozen gaat. Dit zijn letterlijk en figuurlijk heel kostbare weken.

2de collecte: Eigen wijkgemeente, onderhoud Marcuskerk
> Link voor betaling 2e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/gift-marcuskerk

Als iets kapot gaat, moet het gerepareerd of vervangen worden. Ook groot onderhoud - zoals de maatregelen om het gebouw te verduurzamen - moet bekostigd worden. Door te geven aan deze collecte helpt u mee om de Marcuskerk als centrale vierplek van onze wijkgemeente in goede staat te houden